WAHAI SUAMI MAHU KELIHATAN ISTERI ANDA CANTIK? LAKUKAN INI AGAR ISTERI ANDA TETAP CANTIK TANPA PERGI KE SALON !!

WAHAI SUAMI MAHU KELIHATAN ISTERI ANDA CANTIK? LAKUKAN INI AGAR ISTERI ANDA TETAP CANTIK TANPA PERGI KE SALON !!

Hampir semua pasangan suami-isteri bakal diuji dengan berkurangnya kualiti penampilan fizikal pasangannya. Jika untuk seorang isteri hal semacam itu tidak terlalu bermasalah, lain perihal untuk para suami. Pasalnya, lelaki adalah makhluk visual yang sering jatuh cinta serta tergila-gila sejak pandangan pertama. Mata lelaki dapat lebih dulu tali tambatan cinta sebelum mengetahui kualiti pemikiran serta keperibadian wanita yang pertama ditemuinya.

cantik

Malangnya, tanpa disedari, masalah berkurangnya kecantikan isteri itu berpunca dari suami. Suami adalah orang pertama yang perlu bertanggungjawab pada apa pun yang berlangsung pada isterinya. Baik kurangnya cost yang dia belanjakan untuk rawatan kecantikan dengan cara yang syar’i, banyaknya amanah yang didapatkan pada isteri berkaitan urusan dapur, katil, serta telaga, hingga sebab-sebab yang ada didalam suami, serta itu sikapnya sangat rahsia.

Seorang suami, seperti diriwayatkan dalam pelbagai jalur, mendatangi seseorang syeikh. Dia mengadu tentang kecantikan isterinya yang makin kabur. Padahal, berdasar pada maklumat yang berkembang, isteri daripada lelaki tersebut adalah salah satu wanita tercantik di persekitarannya.

Kepada sang suami, sang syeikh memberi sebuah rahsia mengejutkan. Beliau membuka tabir yang sampai kini tertutup, memberitahu sesuatu yg tidak pernah terpikirkan sebelumnya.
Kata sang syeikh, “Jika semua wanita telah kau nikahi sekali juga, binatang sekali juga bakal kelihatan cantik bagimu. ”

Itulah tingkah laku syahwat yang jahat. Syahwat tidak pernah senang. Terlebih bila disalurkan melalui cara yang salah. Pelampiasan syahwat dengan cara salah itu tidak ubah seperti orang yang haus, lalu mengambil air garam sebagai minuman. Makin banyak cecair yang diminum, rasa haus juga semakin bertambah.

Perhatikanlah hal semacam ini, wahai para suami. Allah Taala memerintahkan kalian untuk menundukkan pandangan lantaran ada hikmah agung yang terdapat di dalamnya. Hikmah agung itulah yang harus kamu gali. Tundukkanlah sebahagian pandanganmu. Sampaikan keperluan pada istrimu masa tergoda dengan wanita lain.

Silih berganti. Sesuai kekuatan terbaik. Selebihnya, lakukan usaha-usaha yang mungkin saja dilakukan untuk menjaga kecantikan istrimu. Jangan lupa untuk selalu memohon pertolongan pada Allah Taala. Terlebih di zaman ini, sangat sukar menundukkan pandangan, kecuali orang-orang yang memperoleh kekuatan dari Allah Ta’ala.

Wallahu a’lam.

(Keluargacinta)

Facebook Comments

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI !!

loading...

Dapatkan kisah terbaik terus ke dalam inbox email anda!

(Visited 384 times, 1 visits today)

Leave a Reply