SAYU !! Ketulusan Perjuangan Seorang Ayah Pemandu Teksi Demi Anaknya

SAYU !!  Ketulusan Perjuangan Seorang Ayah Pemandu Teksi Demi Anaknya

Baru-baru ini, kisah perjuangan seorang pemandu teksi untuk meraikan ulang tahun anaknya berjaya membuat netizen terharu.

Alex Ridwan, nama supir teksi itu rela bekerja keras demi dapat mewujudkan keinginan buah hatinya untuk meraikan ulang tahun di restoran cepat saji KFC.

Kisah mengharukan Alex bermula dari gambar anak lelakinya yang dipamerkan di papan pemuka teksi yang dikendarainya. Hal itu ia lakukan untuk mencetuskan semangat agar dirinya boleh bekerja lebih keras dan mendapat lebih banyak rezeki untuk meraikan ulang tahun kelima sang anak.

Salah seorang netizen menyiarkan gambar Alex yang mengetepikan anak bongsunya di dekat panel speedo meter kereta teksinya.

Seperti yang dilaporkan oleh uniqpost.com foto itu disiarkan oleh pemilik akaun jejaring sosial Path dengan nama Ankatama, sontak foto tersebut langsung merebak dengan cepat diantara pengguna lain.

“Mewek (nangis) di pagi hari ditaja oleh supir teksi yang majang foto anak bontotnya. Pas gue tanya kenapa taro di situ? Jawapannya …, “tulisnya dalam foto.

“Biar semangat cari wang nak, minggu depan dia ulang tahun. Saya mahu ajak dia makan di KFC. Sama belikan beg sekolah. ”

Sontak foto itu langsung dibanjiri oleh pelbagai komen dari para netizen. Mereka memuji semangat seorang ayah yang tak kenal lelah demi membahagiakan anaknya.

Perjuangannya Alex berbuah manis. Syarikat pemilik restoran cepat saji KFC bersimpati kepadanya dan memberi hadiah perayaan ulang tahun.

Selain itu, petinggi syarikat tempatnya bekerja juga menunjukkan simpatinya. Belakangan diketahui pemilik akaun Ankatama adalah seorang penyiar di sebuah radio ternama.

Selain itu, khabarnya Alex Ridwan sang pemandu teksi juga dipanggil sebagai bintang tamu di sebuah acara yang ditayangkan di salah satu stesen televisyen swasta.

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih