Punca 47 Orang Maut Terbakar dan Berpuluh-puluh Lagi Cedera

Punca 47 Orang Maut Terbakar dan Berpuluh-puluh Lagi Cedera

Punca 47 Orang Maut Terbakar dan Berpuluh-puluh Lagi Cedera – Indonesia: Dua letupan dan kebakaran di sebuah kilang mercun di pinggir barat Jakarta meragut 47 nyawa dan berpuluh-puluh lagi cedera dalam kejadian yang berlaku pada Khamis, kata polis dan angka kematian dijangka meningkat.

Kepulan asap tebal datang dari gudang kilang mercun yang terletak di daerah Tangerang, sebuah hab perindustrian dan pembuatan di pulau Jawa.

Punca 47 Orang Maut Terbakar dan Berpuluh-puluh Lagi Cedera

Beberapa jam kemudian, kilang tersebut masih membara dan bau hangit seperti plastik terbakar serta bahan kimia jelas dapat dihidu.

Menurut laporan awal media, semua mangsa yang maut masih belum dikenal pasti dan kebanyakan mayat ditemukan dalam keadaan rentung.

Polis juga sedang mengambil keterangan keluarga para pekerja kilang berkenaan dalam proses mengenal pasti semua mangsa terbabit.

Sebanyak 103 orang direkodkan sebagai pekerja di kilang berkenaan dan pasukan bomba masih menjalankan kerja-kerja pemadaman api sejak lebih lima jam.

Mereka yang cedera sedang dirawat di beberapa buah hospital di sekitar Jakarta. Polis masih menyiasat punca kejadian dan tidak menolak kemungkinan jumlah mangsa yang terkorban mungkin bertambah.

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih