Pokemon Go Akhirnya Dilancarkan di Korea Selatan

Pokemon Go Akhirnya Dilancarkan di Korea Selatan – KOREA SELATAN. Permainan siber PokemonGo yang pernah menjadi kegilaan di seluruh dunia tahun lalu akhirnya dilancarkan di Korea Selatan. Penangguhan permainan disebabkan ketakutan keselamatan terhadap Google Maps, menurut Reuters.

pokemon go

Di Korea Selatan, fungsi Google Maps adalah dihadkan oleh kerajaan atas sebab keselamatan negara.

Pembuat bagaimanapun tidak menjelaskan secara terperinci bagaimana mereka mengatasi masalah tersebut namun beberapa laporan mengatakan mereka menggunakan data umum yang ada untuk mengisi jurang.

Pokemon Go Akhirnya Dilancarkan di Korea Selatan

Permainan itu dibangunkan oleh Nintendo dan Niatic Labs yang memerlukan pengguna berjalan dalam dunia nyata menangkap makhluk dan melatih mereka untuk perlawanan antara satu sama lain.

Permainan itu menjadi popular sebaik dilancarkan pada Julai dan telah dimuat turun lebih kurang 500 juta kali.

Bagaimanapun permainan itu mengalami penurunan muat turun beberapa bulan kemudian, menurut firma pengukur aplikasi, App Annie.

Pokemon Go Akhirnya Dilancarkan

Muat turun yang dicatatkan di Amerika Syarikat turut mencatatakan penurunan dari 80 juta pada Julai 2016 ke 1.5 juta pada November.

Korea Selatan adalah salah satu negara yang mempunyai pasaran permainan siber terbesar selain China, Jepun dan Amerika Syarikat.

Menurut analisis dari firma IHS, rakyat Korea Selatan akan memperuntukkan lebih per kapita terhadap permainan telefon berbanding negara lain termasuk Jepun. – Sinar Harian

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih