MEMILIKI MASALAH JERAWAT, BINTIK-BINTIK HITAM ? SEMUA ITU HILANG HANYA DENGAN RAMUAN HERBA INI !!

MEMILIKI MASALAH JERAWAT, BINTIK-BINTIK HITAM ? SEMUA ITU HILANG HANYA DENGAN RAMUAN HERBA INI !!

Cara semulajadi Menghilangkan Jerawat, Bintik hitam serta Flek Hitam – Jerawat, bintik hitam dan plek hitam iaitu permasalahan kulit yang sering dihadapi ramai orang. Pastinya semua orang tak kehendaki hadirnya ketiga masalah kulit itu pada kulit muka, kerana pasti bakal begitu mengganggu dan boleh membuat kita terasa kurang percaya diri.

jerawat1

Jerawat dan bintik hitam sendiri biasanya boleh disebabkan oleh kerana kulit berminyak, kotoran dan bekas make-up, sampai boleh menyebabkan penyumpatan pada liang-liang kulit wajah yang boleh berbuntut pada munculnya bintik hitam dan jerawat. Tengah plek hitam sendiri boleh disebabkan oleh noda bekas jerawat dan tanda-tanda penuaan.

Banyak cara untuk menyingkirkan bintik hitam, jerawat dan plek hitam pada kulit muka. Satu diantara cara yang paling murah, mudah dan selamat yakni melalui cara alami. Cara ini telah sejak lama dipakai banyak orang dan akhirnya juga begitu memuaskan. Bahan smulajadi yang dipakai yaitu garam yang digabungkan dengan bahan semulajadi lain.

Ingin tahu, bagaimana caranya? Segera saja simak maklumatnya di bawah ini.

Pakai garam campur air mawar
1/2 sudu garam dapur halus digabungkan dengan 1 sendok makan air mawar, selepas itu kacau hingga tercapur rata. Cara memakainya iaitu, anda cuma cukup memoleskan kombinasi garam dengan air mawar tersebut secara rata, selanjutnya bersihkan dengan air sejuk sehingga bersih.

Pakai garam campur gula
Caranya iaitu:
Campur ½ sudu makan garam dan gula pasir, selanjutnya berikan sedikit air dan gosok-gosokan pada kulit secara rata sepanjang 10-15 minit. selanjutnya bersihkan kulit dengan kapas basah sampai bersih.

Pakai garam campur madu
Selain boleh menyingkirkan jerawat, komedo dan plek hitam, nyatanya cara barusan dapat juga sekalian memutihkan dan melembapkan kulit muka.
Caranya iaitu:
Campur satu sudu makan madu dengan 1/2 sudu makan garam, setelah itu gosokan dibahagian kulit muka secara merata. Biarkan selama 10-15 minit dan bersihkan dengan air sejuk atau air sejuk.

Pakai garam campur lemon
Langkahnya yakni, campur 1/2 sudu makan garam dengan satu sudu air perasan lemon. Setelah itu berikanlah secara rata dan gosok dengan cara perlahan di bahagian kulit yang bermasalah, selepas itu bersihkan dengan air hangat dan ulangilah lagi dengan air sejuk untuk tutup liang-liang kulit yang terbuka.

Pakai garam campur ubat gigi pudina
Sapukan sedikit ubat gigi pudina pada kulit yang bermasalah. Ketika pasta masih tetap dalam keadaan basah, lakukan urutan secara perlahan-lahan pada ruang itu dengan memakai garam halus. Kerjakan teknik urutan dengan arah ke atas.

Gunakan garam campur yoghurt
Urut ruang kulit muka yang punya masalah dengan air garam, sesudah 15 minit berikanlah dengan tak tidak tebal yogurt yang sejuk. Hal semacam ini begitu berguna mencegah terjadinya keradangan pada kulit.
itulah info yang boleh kami berikan, mudah-mudahan bermanfaat.

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih