KEJAM !! Gadis Cantik Ini Terkorban Dibakar Ayahnya Sendiri…

KEJAM !! Gadis Cantik Ini Terkorban Dibakar Ayahnya Sendiri…

Gadis malang ini seharusnya menjadi pengibar bendera merah putih di hari Kemerdekaan Indonesia 17 Ogos akan datang. Namun Putri saridevi, pelajar kelas 10 IPS 3 SMAN 1 Tumpang, maut dibelasah oleh ayahnya sendiri. Abdullah, lelaki berusia 50 tahun ini membakar rumah yang di dalamnya terdapat mayat isteri dan anaknya.

Isteri Abdullah, Wiwik Halimah, mengalami luka sayatan mulut dan koyak di bahagian pipi. Sedangkan jari Putri putus akibat tebasan parang pelaku. Padahal rakan kelasnya pun belum ingat betul dengan wajahnya. Sejak awal masuk, Putri menjadi salah satu calon pasukan pengibar bendera (Paskibraka). Dia harus mengikuti latihan setiap hari sehingga tidak perlu masuk sekolah.

Salah satu rakan sekelas yang berkunjung ke rumahnya, Andri Kusuma Wardhana, mengaku belum mengenal dekat dengannya. Dia hanya tahu dari sebahagian rakan yang sudah kenal. Putri dipaparkan sebagai gadis yang tinggi dan cantik, itulah sebabnya dia diikutkan menjadi anggota Paskibra. Bagi teman-teman yang mengenal dekat dengannya, banyak yang mengatakan bahawa dia adalah gadis yang ramah dan ceria.

Manakala si ayah cuba berusaha bunuh diri selepas membakar mayat mereka dalam sebuah bilik. Peristiwa ini mengundang kemarahan para warga atas ulahnya yang sangat sadis ini. Abdullah sendiri terkenal ringan tangan dan ubah sikapnya. Dia juga pernah dibawa ke balai desa kerana tindak kekerasan pada isterinya.

Persoalan ekonomi diduga pencetus perbuatan sadis tersebut. Selama ini dia tidak bekerja dan menggantungkan hidup pada pendapatan sang istri. Isteri pelaku sehari-hari berjualan rujak di depan rumah. Menurut laporan Kasatreskrim Polres Malang, AKP Wahyu Hidayat, pelaku juga sering dianggap menjual harta isterinya.

Facebook Comments

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI !!

loading...

Dapatkan kisah terbaik terus ke dalam inbox email anda!

(Visited 148 times, 1 visits today)

Leave a Reply