INILAH 2 RAMUAN BOLEH KELUARKAN KOTORAN DITELINGA SECARA SEMULAJADI DAN TIDAK MENYAKITKAN !! CUBALAH…

INILAH 2 RAMUAN BOLEH KELUARKAN KOTORAN DITELINGA SECARA SEMULAJADI DAN TIDAK MENYAKITKAN !! CUBALAH…

minyak-zaitun-dan-air-garam

Bercakap tentang Earwax, baik walaupun mereka adalah, terus sahaja berbahaya jika cerucuk ke atas dan tidak pernah membersihkan. Salah-salah, sebaliknya membuat Kesihatan terjejas. Tetapi masih ramai orang yang berkeras untuk menanggalkan kotoran dari telinga memakai perkara-perkara yang memudaratkan, seperti bobby PIN atau besi pengorek telinga.

Berhati-hati, aktiviti ini sekali gus akan makin employability kotoran yang masuk ke dalam telinga.

Anda boleh cuba beberapa cara, ditulis oleh top10homeremedies. com adalah untuk membuang kotoran dari telinga dalam semulajadi cara dan tidak menyakitkan. Untuk wit:

1. Minyak zaitun
Panas minyak zaitun dalam satu bekas. Gunakan penitis untuk difahamkan minyak zaitun ke dalam telinga. Biarkan selama 10 minit untuk melembutkan earwax. Condongkan kepala dan membersihkan kotoran menggunakan bud kapas.

2. Air garam
Campurkan satu sudu teh garam 1, 5 cawan air suam sehingga dibubarkan. Rendam kapas dalam air garam. Condongkan kepala ke satu aspek, Picit sedikit untuk kapas ke dalam telinga. Di posisimu selama 3-5 minit. Condongkan kepala ke arah bertentangan sehingga air garam dalam telinga keluar. Bersihkan telinga serta kekotoran dengan memakai kain yang bersih.

Selamat mencuba,

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih