Ini Kata-Kata ‘PEDAS’ Sultan Johor Buat Pemimpin Kerajaan KEPANASAN !!

Ini Kata-Kata ‘PEDAS’ Sultan Johor Buat Pemimpin Kerajaan KEPANASAN !!

Sultan Ibrahim Sultan Iskandar mengingatkan pemimpin kerajaan supaya memikul tanggungjawab dengan penuh amanah untuk kepentingan umum dan tidak mengutamakan kepentingan peribadi.

Sultan Johor bertitah, rakyat hari ini berilmu dan bijak menilai sendiri maklumat yang disampaikan kepada mereka.

“Rakyat pada hari ini adalah generasi yang berilmu dan bijak menilai maklumat yang diterima, janganlah cuba memperbodohkan rakyat dengan memberikan berita dan maklumat yang hanya sedap untuk didengar bagi menutup keadaan sebenar.

“Selesaikanlah masalah masalah yang timbul dengan segera,” titah baginda sempena hari ulang tahun Rejimen Gerak Khas yang ke-50.

Petikan ucapan itu, yang tidak menyebut secara khusus individu tertentu, dimuat naik ke Facebook Johor Southern Tigers hari ini. Dalam ucapan itu, sultan Ismail turut menyatakan kebimbangan terhadap masalah politik dan ekonomi yang melanda negara ini.

Keluarga diraja Johor terkenal sebagai pihak yang banyak menyentuh isu semasa negara dalam negara ini, tetapi menafikan cuba campur tangan dalam hal ehwal politik.

Sementara itu, Tengku Mahkota Johor Brigadier Jeneral Tunku Ismail pula dalam Facebook sama turut menulis kiasan tajam tentang kualiti seorang pemimpin.

“Ada serigala yang memimpin kawanan biri-biri, berbeza dengan serigala yang memimpin serigala,” katanya lapor Malaysiakini

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih