Ini 7 Fakta Menarik & Identiti Datuk Misteri Belasah 3 Anggota Rela

Ini 7 Fakta Menarik & Identiti Datuk Misteri Belasah 3 Anggota Rela – Sejak minggu lalu,media sosial kecoh dengan seorang datuk seri membelasah 3 anggota rela sehingga menyebabkan kecederaan.

Pergaduhan di katakan tercetus apabila anggota rela tersebut meminta datuk seri berkenan mengalihkan keretanya kerana menghalang laluan.

Ramai yang tertanya,siapakah datuk seri ini,pasalnya datuk ini tidak didedahkan kepada ramai.

Berikut adalah 7 pakta menarik yang perlu anda ketahui tentang datuk seri tersebut.

1.Datuk seri misteri adalah Nicky Liow Soon hee yang merupakan pengerusi Winner Dynasty Group.

Ketua jabatan siasatan jenayah selangor Senior Asisten kmisioner fadzil ahmat telahpun mengesahkan identiti Liow Soon hee berusia 29 tahun.

Syarikatnya sudah established di UK dengan binesnya merangkumi pelbagai produk dan perhikmatan seperti hartanah,pendidikan,kesihatanmbarang kemas dan pelancongan.

Ini 7 Fakta Menarik & Identiti Datuk Misteri Belasah 3 Anggota Rela

2.Nicky Liow Soon menjadi jutawan pada umur 24 tahun.

Selain menjadi jutawan di usia muda,Liow Soon juga telah memenangi beberapa anugrah keusahawan antaranya adalah anugra SME BRAND PERSONALITY pada tahun 2015,anugrah emerging entrepreneur pada tahun 2016 dan anugrah usahawan pasifik 2016 untuk sumbangan dalam sektor perdagangan.

3.Dianugrahkan derjah kebesaran dari negeri kedah.

Berdasarkan laporan pemberita sebelumnya Liow mendapat gelaran datu dari negeri kedah pada tahun 2012 dan menggunakan Dr pada kad bisnesnya.

4.Liow teah menghadiri majlis-majlis yang turut mengundang individu berpengaruh.

Dia turut menghadiri majlis-majlis yang juga dihadiri oleh inspektor jeneral khalid abu bakar dan tan sri datuk seri panglima joseph kurup.

5.Liow telah menyumbangkan kepda beberapa badan kebajikan.

Jutawan muda ini telah menyumbangkan kepada badan-badan kebajikan dan ia telah diketengahkan di dalam laman web syarikatnya.

6.Liow didakwa cuba memberi rasuah kepada anggota rela.

Liow melalui orang tengahnya cuba merasuah ketiga anggota rela terbabit sebanyak 10 ribu seorang sehari sebelum penangkapan beliau dengan harapan mereka menggugurkan dakwaan terhadapnya.

The star melaporkan liow ingin berjumpa dengan ketua pengarah rela zulkifli abidin serta mngugut untuk mencederakan anggota rela sekiranya tidak dapat berjumpa dengannya.

Tapi dilaporkan liow gagal hadir perjumpaan itu apabila rela menghantar yang berhormat anggota rela datuk michael chong.

7.Liow positif dadah.

Liow yang telah menyerahkan diri pada hari isnin dan telah dilaporkan positif dadah pada waktu itu.

Polis sedang menyiasat sekiranya dia berada dalam pengaruh dada sewaktu membelasah anggota rela terbabit.

Kes ini masih lagi dalam siasatan dibawah seksyen 324 dan seksyen 186 kanun keseksaan suspek akan di reman hingga jumaat besok.

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih