Hargailah Mereka Sebelum Terlambat, 10 Fakta Menarik Bagi Wanita Berkaca Mata

Hargailah Mereka Sebelum Terlambat, 10 Fakta Menarik Bagi Wanita Berkaca Mata – Wanita yang memakai cermin mata sebagai alat bantunya seringkali dijadikan bahan sindiran dari teman-temannya. Hingga menjadikan wanita itu sangat malu dengan cermin matanya. Dan ketika dia mulai penat dengan perkataan orang di sekelilinganya, dia akan mencari cara untuk menjadi normal kembali.

10 Fakta Menarik Bagi Wanita Berkaca Mata

Namun, jika mereka tahu jika wanita berkacamata itu sesungguhnya memiliki banyak sekali kelebihan yang jarang diketahui. Salah satunya yang paling menonjol adalah kepintarannya. Berikut,kami akan memberikan kelebihan wanita berkacamata yang wajib diketahui.

Hargailah Mereka Sebelum Terlambat, 10 Fakta Menarik Bagi Wanita Berkaca Mata

1. Wanita Berkacamata itu Ulat Buku

Hampir semua wanita yang memakai kacamata itu suka sekali membawa buku. Kemana-mana ditemani buku dan tidur pun dia tetap asyik belajar dengan buku. Sungguh, wanita ulat buku itu sangat di cari oleh lelaki yang sudah dewasa dan memiliki pemikiran matang. Hal ini kerana lelaki akan sangat bangga jika anaknya kelak diajar oleh wanita yang penuh berwawasan.

2. Wanita Berkacamata itu Pandai

Tak dpat dinafikan lagi jika wanita berkacamata itu pintar, hebat, dan juara. Lihat saja, kebanyakan orang yang mempunyai gelaran=gelaran hebat adalah mereka yang memakai kacamata. Sebagai contoh seperti Tun Siti Hasmah dan ramai laki cendekiawan ulung yang memakai kacamata.

3. Wanita Berkacamata itu Matang

Kerana wawasannya yang luas, wanita berkacamata itu akan menampakkan kematangannya dalam menjalani hidup. Sifat dewasa itulah yang membuat wanita semakin matang untuk diajak berumah tangga.

4. Wanita Berkacamata itu Hidup Bahagia

Dia akan selalu bahagia dengan tidak menjadi orang lain. Dia sangat menikmati menjadi dirinya sendiri, tanpa harus mencuba menjadi orang lain. Boleh dilihat dari aktiviti hariannya,wanita berkacamata rata-rata hidup dengan damai tanpa godaan orang yang ada disekitarnya.

5. Wanita Berkacamata itu Menarik Perhatian

Hal ini tak dapat dinafikan lagi, kerana wanita berkacamata berbeza dengan yang lain. Dialah wanita yang mampu menjadikan semua orang bahagia dengan watak sederhana dan kematangannya. Dia menjadi sangat menarik perhatian untuk para pria yang sudah mau melanjutkan ke jinjang pernikahan.

6. Berwibawa

Wanita berkacamata jika diajak berbincang, dia akan mendapatkan inspirasi yang luas. Dia juga boleh menjadi rujukan kerana banyaknya buku yang dia baca, kemudian bermanfaat bagi orang lain.

7. Berhati-hati

Selalu memikirkan apa yang akan terjadi sebelum dia mula melakukan sesuatu.Walaupun begitu, semasa memutuskan suatu perkara. Dia tidak ingin jika perjalanan hidupnya yang sudah sebaik itu, dilaluinya dengan satu kesalahan.

8. Kelakar

Lihatlah wanita yang memakai kacamatanya, pasti anda perasan seolah-olah seperti ada Nur di wajahnya..hahah senang cerita orang kata muka suci dan sopan kelihatan di raut wajah orang yang berkacamata ini. Ajaklah dia berbual dan berbicara, maka anda akan menikmati ketenangan bila bersamanya.

9. Lebih Comel,Manis Dan Menarik

Ramai yang sedar,bila seseorang itu memakai kacamta akan lebih kelihatan Comel,manis dan menarik.Seseorang itu juga akan dilihat lebih bergaya dan bijak jika memakai kacamata. Jadi tidak hairanlah ramai yang tidak mempunyai masalah rabun,tetapi gemar memakai kacamata agar tampil lebih cantik dan bergaya. Ini menambah daya tarik wanita, apalagi ditambah dengan peribadi seseorang yang lemah lembut dan sopan santunnya.

10. Keibuan

Sifat inilah yang selalu dikait-kaitkan dengan wanita berkacamata. Sifat keibuannya akan nampak walaupun dia masih muda.Bukan nak kata mereka nampak tua ya. Lelaki pula menginginkan wanita yang memiliki sifat keibuan untuk anak-anaknya kelak. Dan itulah yang dimiliki wanita berkacamata ini.

Kelebihan wanita berkacamata ini sungguh membuat semua wanita harus mengakui kehebatannya. Kerana sekali lagi, wanita yang memakai kacamata adalah wanita penuh dengan semangat belajar menjadi dewasa.

Jadi anda seorang yang berkacamata masih lagi mahu bersedih dengan hal ini. Releks lah,nikmati perjalanan hidup ini sebagai gadis atau wanita berkacamata. Percayalah,anda seorang yang hebat.

Semoga bermanfaat

Sumber: Specialistwanita.com
Edit Oleh: Suaramedia.org

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih