Berhenti Taburkan Bedak Putih Pada Buah Bayi Anda… Ini Sebabnya Perlu Anda Ketahui ((BACA SELENGKAPNYA))

Berhenti Taburkan Bedak Putih Pada Buah Bayi Anda… Ini Sebabnya Perlu Anda Ketahui ((BACA SELENGKAPNYA))

Tabiat ibu dalam penjagaan bayi, terutamanya selepas mandi bayi serbuk bayi taburkan ke dalam tubuh bayi kami. Adakah ibu, jika serbuk bayi sebenarnya sangat berbahaya kepada kesihatan bayi? Ingin tahu apa bahaya bedak bayi? Ketahui yuk baca di bawah.

bedak

bedak bayi Talc mempunyai konstituen utama. Talc atau Talk rasa perkataan dari wikipedia Indonesia adalah mineral dengan kandungan terhidrat magnesium silikat. Talc merupakan batu mineral yang diproses sedemikian rupa kepada serbuk halus. Pada masa membuat proses talkum adalah beberapa zarah longgar dan ada yang ketinggalan dan menyelesaikan. Zarah yang mendak dan berbahaya serbuk ini adalah asbestos.

Serbuk bahaya bayi jika bayi kerap menyedut dan dari masa ke masa akan ada pembentukan dalam paru-paru. Penyakit yang berlaku adalah pneumonia, yang sudah tentu adalah sangat bahaya kepada bayi. Selain bahaya bedak bayi juga boleh menyebabkan kanser paru-paru.

Bahaya bedak bayi boleh mencetuskan kanser ovari

Dari kajian yang dijalankan oleh American Academy of Pediatrics menyimpulkan beberapa laporan bahawa jika serbuk bayi dengan asas ceramah adalah berbahaya kerana ia boleh menyebabkan kanser ovari pada masa hadapan. Pemendapan tahun-tahun menjadi karsinogenik.

Bagaimana untuk Menghadapi Bahaya Baby Powder

Talc bebas serbuk bayi. Sebelum ibu beli bedak bayi, ia adalah bernilai sentiasa berhati-hati dalam membeli. Lihat untuk bedak bayi tidak mengandungi talkum. Jika anda bernasib baik cuba untuk memilih yang diperbuat daripada tepung jagung.

Tidak menabur dan tidak langsung dalam bayi. Cuba apabila ibu ditaburkan serbuk pada bayi agar tidak menyemai terus ke dalam badan bayi. Pertama tuangkan serbuk bayi pada ibu jari, jauh dari muka bayi anda. Hanya selepas itu kita boleh memburuk-burukkan badan bayi dengan serbuk. Kaedah ini bertujuan untuk mengelakkan banyak bedak bayi yang dihidu oleh bayi.

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih